2012. május 6., vasárnap

Patricia Briggs: A vér kötelez






Eredeti cím: Blood Bound
Fordító: Farkas Veronika
Agave Könyvek, 2012












"Vannak dolgok, amik a keresztény írások Nagy Szörnyetegét szolgálják. Kisebb-nagyobb szellemek, démonok és ördögök, akik mind a gonoszt szolgálják. A legnagyobb szolgálók a mi világunktól távolabb élnek, de meg lehet őket idézni ide - maguktól nem jöhetnek, éppen úgy, ahogyan a vámpírok sem léphetnek be az otthonunkba invitálás nélkül."


Az Agave kedves és gyors, máris itt a sorozat második része. A borítók alapján meg nem mondanám, hogy Patricia Briggs ezen két könyvének köze van egymáshoz. (Nekem amúgy a Megszólít a Hold borítója jobban tetszik.)

Az előző részben volt sok csúnyaság, ami inkább a farkasok belső bulija volt. Itt meg jön szépen az egyensúly, a vámpíroknál áll a bál. Egészen konkrétan az van, hogy egy lökött vérszopó alkotott egy démonlovast, aki persze elszabadult és halomra gyilkolja az embereket. Természetesen Mercy segít levadászni. Ehhez jól jönnek a farkas-képességek és a mágikus lények - többek között szellemek - útmutatásai.

"a szellemek létrejöttének a legfőbb oka az erőszakos, értelmetlen halál."

Ha az első rész felvezetés volt a sorozat többi részéhez, akkor ez a kézikönyv. Szinte minden oldalon szembejön valami infó a vámpírok, farkasok, egyebek miféleségéről. Kit bánt az ezüst? És a fokhagyma? Csupa finomság, a lelkem rendszerezős része serényen írta tele a kis természetfölötti lényes táblázatát.


"- Ez a küszöbdolog tényleg működik? - kérdeztem.
Stefan mosolya ismét szélesebbé vált, és ezúttal fehér csillanást is láttam benne.
- Miután beinvitáltál, már nem."



A másik jóság az, hogy Mercy autószerelő. még mindig. És most igazán sokat szakmázik, amitől nekem kapásból otthonos lesz a hangulat.


"Soha nem szabad olyan autószerelőben bízni, aki új autókkal jár. Vagy túl sokat kér a munkájáért, vagy nem tud karbantartani egy régi autót - vagy mindkettő."

Az efféle aranyköpések mellett különféle modelleket emleget, amiket én meg jól összeszedtem és megkerestem: 1968-as Karman Ghia, '71-es Opel Gt'57-es T-Bird, BMW Z8. Hát nem klasszak? Rettentően tudok ám rajongani értük :)


Majdnem elfelejtettem, de azért mégsem: van szerelmi sokszög is, csak hogy kerek legyen a történet... Kíváncsi vagyok, a következő részben hogy alakulnak a dolgok...

A könyvet köszönöm az Agave Könyveknek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése